سئو خارجی به صورت تخصصی

سئو خارجی چیست؟ معرفی 7 تکنیک مهم سئو خارجی

به همین دلیل، بهتر است برای انتشار رپورتاژ آگهی از پلتفرمی مانند پلتفرم «نشریلا» استفاده کنید که محتوای مناسب رپورتاژ آگهی را با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه تولید و منتشر می‌کند. نشریلا با استفاده از مطالب تخصصی، برای انتشار بررسی محصولات یا معرفی خدمات نیز به شما کمک می‌کند. این تکنیک‌ها بیرون از محدوده وب‌سایت انجام می‌شوند و فعالیت‌هایی مثل لینک‌سازی، بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی و پیگیری «ذکر نام برند» (Mention) در سراسر وب را شامل می‌شوند. سئو خارجی (Off-page SEO) شامل فعالیت‌هایی مانند ایجاد بک لینک باکیفیت بالا، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و ثبت وب سایت در دایرکتوری های قابل اعتماد است. این اقدامات، خارج از وب‌سایت اتفاق می‌افتد و به بهبود اعتبار و جایگاه آن در نتایج موتورهای جستجو مانند Google کمک می‌کند. رعایت استانداردهای سئو تکنیکال و تولید محتوای ارزشمند می‌تواند شما را به صفحه اول نتایج گوگل برساند ولی برای کسب رتبه ۱ و رقابت با سایت های قدیمی‌تر شما نیازمند لینک سازی خارجی برای سایت خود هستید.

می‌خواهیم با طراحی وب‌سایت‌های کاربرپسند، تولید محتوای مفید و خدمات سئو حرفه‌ای به فضای وب فارسی خدمتی کرده باشیم. امیدواریم این نگاه حرفه‌ای به رقابتی سالم دامن بزند که در نهایت به پیشرفت وب فارسی منجر شود. مهم‌ترین نکته در NAP SEO سازگاری و ثبات اطلاعات کسب و کار شما در منابع مختلف است. یکسان نبودن اطلاعات کسب و کار شما باعث گمراهی کاربران و موتورهای جستجو می‌شود. به کمک این ابزارهای به سادگی می‌توانید بفهمید مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی مختلف، تالارهای گفتگو و وبلاگ‌های مختلف چه نظری درباره برند شما دارند و روند تغییرات نظرات مخاطبان چگونه است. لینک‌های خارجی یا بک لینک‌ها از فاکتورهای اصلی رنکینگ گوگل هستند و هرچه یک دامنه تعداد بک لینک بیشتری داشته باشد برای گوگل معتبرتر است مخصوصا اگر این بک لینک‌ها از دامنه‌های شناخته شده و معتبر باشند.

این شرکت با بیش از 10 سال سابقه در زمینه سئو، طراحی سایت و ارائه خدمات دیجیتال مارکتینگ، موفقیت‌های چشمگیری کسب کرده است. اعضای تیم سوبلز با ترکیب تجربه و انگیزه بالا، به هر پروژه به‌عنوان یک چالش جدید نگاه کرده و تمام تلاش خود را برای ارائه بهترین نتایج به‌کار می‌بندند. آشنایی با SEO و فلسفه آن، چیزی نیست که مختص برنامه‌نویسان و طراحان سایت باشد. هرچه محتوای شما بیشتر در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود، گوگل آن را به‌عنوان سیگنالی مثبت برای اعتبار سایت محسوب می‌کند. موتورهای جستجو مانند گوگل به طور مداوم الگوریتم‌های خود را به‌روزرسانی می‌کنند تا بهبودهایی در نحوه ارزیابی وب‌سایت‌ها داشته باشند.

سئو خارجی یا سئو خارج از صفحه (Off Page) به قعالیت‌هایی گفته می‌شود که خارج از فضای صفحات وب‌سایت و برای بهینه‌سازی شرایط رتبه و ورودی‌های سایت انجام می‌گیرد. در واقع سئو خارجی کنک می‌کند تا فعالیت ها و اقدامات سئو داخلی و تکنیکال بیشتر دیده شود. به این نکته توجه داشته باشید که شما باید وب‌سایت خود را از نظر سئو داخلی بهینه کرده و سپس به سراغ سئو خارجی بروید. این مورد صد در صد نیست اما باید یک وب‌سایت بهینه شـده را در سئو خارجی به نمایش بگذارید تا نتیجه و رتبه بهتری دریافت کنید. بنابراین لازم است مباحث این حوزه را زیر نظر اساتید خبره و با تجربه بیاموزید.

پس هرچه تعداد و کیفیت لینک‌هایی که از سایر وب‌سایت‌ها به سایت شما هدایت می‌شوند بیشتر باشد، از نظر گوگل شما معتبرتر هستید. در این راه، شما می‌توانید از طریق دوستان، آشنایان و سایر مغازه داران درباره فروشگاهتان صحبت کنید و از آن‌ها بخواهید که فروشگاهتان را به دیگران معرفی کنند. حتی به صورت بنری در سطح شهر تبلیغ کنید یا در نمایشگاه‌های مربوط به کفش شرکت کنید. یعنی شما در حال انجام کارهایی در خارج از فروشگاهتان هستید تا به مردم بگویید که فروشگاهتان وجود دارد و محصولات خوبی ارائه می‌دهد. لینک ساز اینستاگرام به استفاده از این شبکه اجتماعی برای ایجاد لینک های خارجی به سایت شما اشاره دارد.

تیم تحریریه یکتانت تلاش می‌کند با تولید محتوای باکیفیت و فایده‌دار، مسیر دیجیتال مارکتینگ را برای شما هموار کند. وقتی از سئو خارجی یا Off-page SEO حرف می‌زنیم، منظورمان تلاش و تمرکز بر روی وضعیت محتوا و سایت ما از نگاه دیگران است؛ یعنی جاهایی که معمولاً اختیار و کنترل کامل روی آن‌ها نداریم. این وب سایت با هدف ارتقا سطح دانش فنی کاربران ایرانی در حوزه تکنولوژی های جدید از جمله گوشی های موبایل ، تبلت ، دستگاه های دیجیتال راه اندازی شد. می‌توانید برای کاربران و بازدیدکنندگان سایت خود بنویسید و می‌توانید برای موتورهای جستجو بنویسید. برای کسب اطلاعات بیشتر حتما مقاله مرتبط ” تفاوت بک لینک فالو و نوفالو چیست؟ ” را نیز مطالعه کنید.

از طریق تماس با سایت‌های لینک‌دهنده به مقاله اولیه، می‌توان محتوای جدید را جهت ایجاد بک‌لینک پیشنهاد داد. ترفند حیاتی در این استراتژی، نگارش مقاله‌ای کاملاً بهتر از محتوای اولیه است. یک از پایه‌‌ای‌ترین استراتژی‌های آف پیج، کسب لینک از سایت‌های مرتبط و صاحب‌نظر در حوزه است. تبلیغاتی که توسط بازیگران و چهره‌های مشهور انجام می‌شود را در نظر بگیرید؛ مخاطبان با مشاهده سلبریتی‌ها، نظرشان به برند جلب می‌شود. سئو محتوا، بهینه‌سازی ساختار سایت و موارد فنی طبق دستورالعمل‌های موتور جستجو و نیاز مخاطب در این بخش رخ می‌دهد. مضمون و ساختار سایت باید هم برای کاربر و هم برای کراولرها (ربات‌های موتور جستجو) شفاف باشند.

سپس نقل قولشان را در مقاله منتشر کنید و پس از انتشار مقاله از آن‌ها بخواهید در صورت تمایل آن را با مخاطبانشان به اشتراک بگذارند. بلکه رویکرد ما در دوره سئو خارجی، تربیت سئوکار متخصص برای ورود به بازار کار است. در این دوره ترفندهای سئو خارجی که در سایت های موفق ایرانی انجام شده و تجربیات موفق این حوزه به اشتراک گذاشته می شود. رازهای مگویی که فقط به کسانی که در این دوره شرکت می کنند، گفته می شود. ثبت سایت خود در دایرکتوری‌های معتبر، یکی دیگر از روش‌های کسب بک‌لینک است. اما باید توجه داشته باشید که همه دایرکتوری‌ها به یک اندازه معتبر نیستند.

E.E.A.T اصطلاحی است که گوگل در سال ۲۰۲۲ معرفی کرد و منظور آن این است که برای کسب موفقیت در گوگل باید سایت شما این ۴ خصیصه را داشته باشد. لینک‌های باکیفیت، لینک‌هایی هستند که از سایت‌های معتبر، مرتبط و دارای محتوای باکیفیت به سایت شما هدایت می‌شوند. لینک‌هایی که نشان می‌دهند که سایر وب‌سایت‌ها به محتوای شما اعتماد دارند و آن را به کاربران خود توصیه می‌کنند. شما باید برای داشتن یک سئو خارج از سایت قوی استراتژی بک‌لینک قوی داشته باشید و لینک‌های برگشتی قوی و باکیفیتی را برای سایت خود دریافت کنید. در برخی صنایع، به‌دست آوردن لینک‌های باکیفیت یا جلب توجه کاربران به دلیل رقابت شدید، می‌تواند بسیار دشوار باشد. سایت‌هایی که در حوزه‌های پررقابت فعالیت دارند باید استراتژی‌های منحصر به فرد و مداوم برای جذب لینک‌های معتبر و افزایش تعاملات اجتماعی پیدا کنند.

لینک‌های شکسته یکی از فرصت‌طلبانه‌ترین استراتژی‌ها در سئو خارجی سایت به شمار می‌آیند. در این روش با پیداکردن لینک‌های منقضی (لینک‌های مرده) وبسایت‌های دیگر، می‌توان محتوای سایت خود را به‌عنوان جایگزین پیشنهاد کرد. پادکست‌ها و وبینارها فرمت خاصی از محتوا هستند که طی سال‌های اخیر محبوبیت فراوان کسب کرده‌اند. این نوع محتوا با حفظ مخاطبان، به‌طور پیوسته اعتبار و انگیجمنت جذب می‌کنند. ساخت پادکست‌ها و وبینارهای مرجع فراتر از یک تاکتیک بازاریابی محتوایی است و فرصتی برای دریافت بک‌لینک ایجاد می‌کند.

امروزه به دلیل عضویت اکثریت مردم در شبکه های اجتماعی آنها به یکی از بهترین و ارزان ترین منبع تبلیغات انلاین تبدیل شده اند. شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر، لینکدین و… بیشترین تاثیر را در سئو خارجی سایت دارند و هر ورودی از آنها امتیاز بالایی در گوگل دارد. یکی از این روش‌ها که ترفند سئو خارجی محسوب می‌شود، پوشش خبرها و نقل‌قول‌های حوزه فعالیت است. پوشش بیانیه‌های مطبوعاتی و خبرهای صنعت اعتبار فراوانی به‌همراه دارد و از همه مهم‌تر به جذب بک‌لینک باکیفیت ختم می‌شود. بازاریابی محتوایی شاید در اصل یک استراتژی سئو داخلی باشد اما اثرش در آف پیج نیز بازتاب می‌کند. فرمت‌های مختلف محتوا به‌شرط کیفیت و خوانایی به مرجع در صفحه نتایج تبدیل می‌شوند.

اینستاگرام یکی از پلتفرم های قدرتمند برای تبلیغات و بازاریابی است که می تواند به شما کمک کند تا با استفاده از بیوگرافی، استوری ها، پست ها و تبلیغات، لینک هایی به سایت خود اضافه کنید. لینک ساز اینستاگرام برای افزایش ترافیک سایت و تعامل با مخاطبان از طریق این پلتفرم بسیار موثر است. دریافت لینک‌های اسپم یا بی‌کیفیت می‌تواند به طور جدی رتبه سایت شما را تحت تاثیر قرار دهد و حتی موجب جریمه شدن سایت شود. برای جلوگیری از این مشکل، باید از ابزارهایی مانند Google Disavow Tool برای شناسایی و حذف لینک‌های بی‌کیفیت استفاده کنید. این ابزار به شما کمک می‌کند تا لینک‌هایی که به اعتبار سایت شما آسیب می‌زنند، را از پروفایل لینک‌هایتان حذف کنید. وب 24 یکی از شرکت‌های با سابقه در حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ است که خدمات مختلفی در زمینه بهینه‌سازی سایت و سئو ارائه می‌دهد.

از این طریق برند در دید قرار می‌گیرد و علاوه بر اعتبار، رویت پذیری آنلاین (برند) نیز تقویت می‌شود. سئو خارجی به یک دست نامرئی شباهت دارد که وبسایت را از اعماق صفحه نتایج (SERP) بیرون می‌کشد و به اوج شهرت می‌رساند. این استراتژی‌ها به برند اعتبار می‌دهند و ارتباطات معنادار در وب ایجاد می‌کنند. سئو محلی یا لوکال سئو (local seo) بخشی ضروری از تکنیک‌های سئوی خارجی است که حضور آنلاینتان را بهینه کرده و منجر به بهتر دیده شدن شما در جستجوهای محلی گوگل می‌شود. لوکال سئو شامل استراتژی‌هایی است که باعث دیده شدن کسب و کار شما توسط مشتریان در یک محدوده جغرافیای خاص می‌شود.

در این دوره آموزش آف پیج سئو، تکنیک‌های ایجاد بک لینک‌های طبیعی را بررسی کرده و مفصل توضیح می‌دهیم. البته شرکت در رویدادها فرصتی برای شبکه‌سازی و ایجاد ارتباط با افراد تاثیرگذار در صنعت شما فراهم می‌کند که می‌تواند منجر به همکاری‌های جدید و کسب بک‌لینک‌های باکیفیت شود. شما می‌توانید با مطالعه مقاله “بهبود سئو سایت“، اطلاعات مفیدی درباره راهکارهای بهینه سازی سایت خود به دست بیاورید. پست مهمان یک متد و روشی است که توسط بلاگ نویسان و افراد متخصص در بازاریابی اینترنتی به منظور افزایش ترافیک سایت استفاده می شود. این ابزار به شما کمک می‌کند تا مشکلات تکنیکال سئو و لینک‌های داخلی سایت را شناسایی کنید. از آنجا که این ابزار قابلیت خزیدن در سایت‌ها را دارد، می‌تواند به شناسایی لینک‌های شکسته، ریدایرکت‌ها، و مشکلات دیگر در سئو خارجی کمک کند.

برای شروع فعالیت‌های مرتبط با بازاریابی محتوا پیش از هر چیز به یک بستر قدرتمند و سایت استاندارد نیاز خواهیم داشت. سئو و بهینه‌سازی یک سایت فرایندی بسیار زمان‌بر و نیازمند تلاش بسیار زیاد است. تکنیک‌ها و سبک‌های زیادی برای کسب جایگاه بهتر در نتایج گوگل وجود دارد که هر کدام می‌توانند تأثیر مثبتی در این ... تغییرات در رتبه‌بندی موتورهای جستجو ممکن است به طور مداوم و در بازه‌های زمانی مختلف اتفاق بیفتد. این تغییرات می‌توانند تأثیر مستقیمی بر رتبه‌بندی وب‌سایت شما داشته باشند. پس نتیجه میگیریم که بک لینک follow ( بک لینک dofollow) از بک لینک nofollow بهتر است.

برای این منظور می‌توانید به وبسایت‌هایی که دارای مخاطبان مشترک با شما هستند ایمیل بزنید و از آنها درباره امکان انتشار پست میهمان در وبسایتشان سوال کنید. مقاله ما را درمورد “بهترین ابزار های رایگان برای بررسی سئو سایت کدام است” را از دست ندهید. با تشویق مشتریان به نوشتن نظرات مثبت و قرار دادن لینک به وب‌سایت شما. شما می‌توانید با مطالعه مقاله “بک لینک چیست”، توضیحات کامل‌تری در خصوص این فرایند و نحوه انجام آن به دست بیاورید. هم‌چنین دوره های صوتی آموزشی متنوعی هم در متمم وجود دارد که فهرست آن‌ها را می‌توانید در فروشگاه متمم ببینید.

گوگل از طریق شبکه ارتباط لینک‌ها، کیفیت محتوا و ارزش یک وب‌سایت پی می‌برد، بنابراین یک سایت با لینک‌های دارای ارزش زیاد، معمولا رتبه بهتری از سایت‌های دیگر با لینک‌های کم‌ارزش دارد. برای بهتر دیده شدن سایت در نتایج گوگل و جذب مشتریان بیشتر فرصت را از دست ندهید و از خدمات سئو سایت هینزا برای موفقیت کسب و کارتان استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده نمونه سایت‌های سئو شده توسط تیم هینزا با ما تماس بگیرید. دارکوب یکی از شرکت‌های فعال و قدیمی در حوزه سئو و طراحی سایت است که خدمات متنوعی از جمله سئو، طراحی وب و هاستینگ ارائه می‌دهد. این مجموعه با سال‌ها تجربه، پروژه‌های مختلفی را در زمینه دیجیتال مارکتینگ اجرا کرده است. یکی دیگر از بحث‌های رایج در تحلیل سئو سایت‌ها، طبقه‌بندی راهکارهای سئو و بهینه سازی وب سایت است.

اپدیت‌های اخیر گوگل باعث افزایش میزان دیده شدن محتوای ارسالی در این وبسایت‌ها در گوگل شده است. رپورتاژ آگهی هنوز به‌عنوان یکی از مهم‌ترین روش‌های سئو خارجی به شمار می‌رود. یعنی اگر بتوانید لینک‌سازی خارجی را با درج پست‌های مهمان در سایت‌های خارجی به‌درستی انجام دهید، گام بزرگی برای موفقیت در این زمینه برداشته‌اید. این لینک‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که نویسندگان و سردبیران وب‌سایت‌های معتبر، به دلیل ارتباط محتوایی قوی، به صورت طبیعی به محتوای شما لینک می‌دهند. صاحب سایت یا متخصص سئو با روش‌های مختلف از طریق گروه مشتریان یا افراد تاثیرگذار (اینفلوئنسرها) درخواست می‌کند تا لینک سایت را به اشتراک بگذارند. بله، خرید بک لینک ها به طور غیرطبیعی و از سایت های غیرمعتبر می تواند باعث جریمه شدن سایت شما در موتورهای جستجو شود.

اما در میان منابع مورد استفاده، چند سایت و وبلاگ هستند که محتوای آنها کلیدی‌تر است و عملاً در سطح جهان، مرجع محسوب می‌شوند. بلکه نوعی نگرش به محیط وب و تولید محتوا و شکلی متفاوت از حضور در فضای آنلاین است. کم نیستند کسانی که موتور جستجو و گوگل را به عنوان واژه‌های مترادف به کار می‌برند. کسی که از طریق کلیک کردن روی لینک در موتور جستجو وارد فضای آنلاین شما می‌شود، در مقایسه با کسی که شما برای بازاریابی به سراغ او رفته‌اید، برای تبدیل شدن به یک مشتری هزینه‌ی کمتری خواهد داشت. مردم جهان روزانه بین ۶ تا ۷ میلیارد بار از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند (منبع).

در این مقاله تلاش کردیم که بهترین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات سئو را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با توجه به ویژگی‌های ذکر شده، مناسب‌ترین شرکت را برای نیازهای خود انتخاب کنید. هر یک از این شرکت ها دارای تجربه بالایی هستند اما در نهایت پیشنهاد ماهم، استفاده از خدمات سئو در شرکت سوبلز است. شما می‌توانید درصورت داشتن هرگونه سوال از این مجموعه، به سایت آن‌ها مراجعه کرده و یا با کارشناسان تماس بگیرید. اگر بخواهیم تفاوت سئو کلاه سیاه و کلاه سفید را خیلی مختصر توضیح دهیم باید بگوییم که سئو کلاه سفید، می‌کوشد یک محتوای ارزشمند را به بهترین شکل ممکن به گوگل و سایر موتورهای جستجو معرفی کند. ابزارهایی مانند Google Search Console و Ahrefs به شما در تشخیص بک‌لینک‌های مخرب کمک می‌کنند.

رتبه‌بندی بهتر توسط موتورهای جستجو در نهایت باعث شگل‌گیری اعتماد بیشتر میان برند و مخاطبان می‌شود. هرچه افراد شناخت و اعتماد بیشتری نسبت به برند داشته باشند، احتمال گرفتن بک‌لینک و توصیه شما به دیگر کاربران بیشتر است. رتبه صفحه به امتیاز عددی بین ۰٫۰۰ تا ۱۰٫۰۰ گفته می‌شود که توسط گوگل به وب‌سایت شما تعلق می‌گیرد. تعیین این امتیاز بر اساس شاخص‌های مختلفی مثل تجربه کلی صفحه وب‌سایت صورت می‌گیرد. کیفیت و تعداد لینک‌های صفحه نقش مهمی در تعیین این امتیاز ایفا می‌کند. تولید و انتشار محتوای تصویری ارزشمند مثل اینفوگرافیک، جدول، نمودار و موارد مشابه هم به فهم بهتر مطالب و هم به کاربردی‌تر شدن محتوا کمک بسیاری می‌کند.

سئو خارجی یکی از اجزای حیاتی استراتژی سئو موفق است که تأثیر بسزایی در بهبود رتبه و اعتبار سایت دارد. با استفاده از روش‌ها و تکنیک‌های صحیح مانند رپورتاژ آگهی، آنالیز رقبا، بک‌لینک‌های Sitewide و Disavow کردن بک‌لینک‌های مخرب، می‌توانید سایت خود را در نتایج جستجو ارتقا دهید. فراموش نکنید که سئو خارجی نیاز به پیگیری مستمر و به‌روزرسانی استراتژی‌ها دارد تا در رقابت‌های دیجیتال از سایرین پیشی بگیرید. امروزه، وب‌سایت‌ها و کسب‌وکارهای آنلاین برای موفقیت و جذب مخاطب، نیازمند استراتژی‌های مناسب سئو (SEO) هستند. سئو خارجی شامل تکنیک‌هایی است که خارج از محدوده وب‌سایت شما قرار دارند، اما می‌توانند به طور قابل‌توجهی به افزایش اعتبار و دیده‌شدن سایت در موتورهای جستجو کمک کنند.

استفاده از این تکنیک‌ها، با افزایش بازدید از سایت به بهبود جایگاه سایت در رتبه بندی موتورهای جستجو منجر خواهد شد. هیچ سایتی تنها با اتکا بر محتوای خود نمی­تواند رتبه عالی در نتایج جستجو گوگل بدست بیاورد، زیرا امروزه اعتبار سایت در گوگل اهمیت بسیاری دارد و این اعتبار وابسته به سئو خارجی است. سئو سایت ها در واقع دنبال بهینه سازی سایت هستند که هر کدام در جای خود اهمیت بسیاری دارند. مهم‌ترین سیگنال به موتور جستجو برای تصدیق ارزش و اعتبار اطلاعات سایت، کسب لینک از سایر سایت‌هاست. ۱ – سئو خارجی (off-page) چیست؟سئو خارجی یا سئوی off page مجموعه اقداماتی است که در خارج از فضای وب‌سایت برای بهبود رتبه صفحات با هدف بهینه‌سازی موتورهای جستجو انجام می‌شود.

در دوره آموزشی سئو خارجی یا off-page seo از صفرتاصد نحوه تدوین استراتژی برای بک لینک موثر آموزش داده شده است. معمولا سئوکارها وقت بیشتری را برای سئو داخلی سایت‌ها اختصاص می‌دهند؛ اما نباید از یک فاکتور کلیدی در رتبه‌بندی سایت‌ها غافل شد. بک لینک‌هایی که از سایر سایت‌ها دریافت می‌کنید، تاثیر شگفت‌انگیزی در افزایش جایگاه صفحات وب‌سایت‌ها در جستجوهای اینترنتی دارند. جالب است بدانید به‌طور متوسط صفحات با رتبه یک در گوگل حدود 3.8 برابر صفحات رتبه دو تا ده در صفحه نخست، بک لینک دارند و از سئو خارجی به خوبی استفاده کرده‌اند. سئوی داخلی به ساختار و محتوای سایت شما کمک می کند تا برای موتورهای جستجو جذاب باشد، در حالی که سئوی خارجی به اعتبار و محبوبیت سایت شما در اینترنت افزوده و باعث بهبود رتبه بندی در نتایج جستجو می شود. برخلاف تبلیغات معمولی، رپورتاژ آگهی به طور غیرمستقیم و به‌صورت اطلاعاتی ارزشمند ارائه می‌شود.

سایت‌هایی که در صدر لیست پیشنهادی موتورهای جستجو قرار می‌گیرند اکثراً دارای تعداد قابل توجهی بک لینک از سایت‌های معتبر و رنک بالای گوگل می‌باشند. تولید محتوای جدید، جذاب و طبق اصول سئو یکی از بهترین راه‌های افزایش رتبه سایت به شمار می‌رود. با توجه به جستجوی پیوسته سایت توسط موتورهای جستجو هرچه محتوای تولید شده شما ارزشمندتر باشد اعتبار سایت شما در گوگل افزایش خواهد یافت. به زبان فارسی این عبارت به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر می­باشد. با استفاده از این روش می‌توانیم بازدید کنندگان بیشتری را به سمت وب سایت جذب کنیم و در نهایت مشتریان و مخاطبین ما بیشتر می‌شوند.

مشکلاتی مانند لینک‌های اسپم، رقابت شدید در برخی صنایع و تغییرات الگوریتم‌های گوگل، از جمله مهم‌ترین موانعی هستند که می‌توانند تاثیر زیادی بر کارایی سئو خارجی داشته باشند. این روش یکی از مؤثرترین تکنیک‌ها برای افزایش اعتبار سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل است. هنگامی که سایت‌های معتبر به سایت شما لینک می‌دهند، گوگل این کار را به‌عنوان نشانه‌ای از اعتبار سایت شما در نظر می‌گیرد. بهترین راه برای انجام بازاریابی محتوا این است که نظر خود را با لینک اصلی سایت در وبلاگ سایر سایت ها بنویسید. این لینک توسط موتورهای جستجو خزیده می شود و می تواند رتبه سایت شما را افزایش دهد. می‌توان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرم‌های برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد.

در گزارش سالانه می‌توان از موضوعات مختلفی مثل صورت‌های مالی، ترندهای صنعت، داده‌های عمیق و آنالیز بازار صحبت کرد. ترکیب این استراتژی با متدهای سنتیِ روابط عمومی، سایت را به منبع دست‌اول برای پلتفرم‌های خبری تبدیل می‌کند. اخبار رونمایی از محصولات جدید، فناوری‌ها و پیشرفت‌های حوزه یا دیتای اختصاصی ارزش خبری بالایی دارند. که خوشبختانه وجود متخصصین حرفه ای و سئو کاران مجرب باعث شده است تا امکان انجام تمام این مراحل به راحتی امکان‌پذیر گردد و بتوانید به نتایج عالی دست برسید. که این مورد نیز به گونه باعث می گردد تا میزان بازدید وبسایت افزایش پیدا کرده و میزان مشتریان شما زیاد گردد.

بر خلاف مزارع لینک که به یکدیگر لینک می‌دهند، PBN یا Private Blogs Network شبکه‌ای از سایت‌ها برای لینک‌دادن به دامنه هدف هستند. PBN‌ها در گذشته کارساز بودند اما اکنون به‌راحتی توسط موتور جستجو شناسایی می‌شوند. سئو کلاه سیاه نقطه مقابل سئو کلاه‌سفید (ایجاد اعتبار بلندمدت بر اساس قوانین گوگل) هستند. در ادامه چند مورد از ترفندهای سئو کلاه سیاه که منجر به جریمه سایت می‌شوند، بررسی کرده‌ایم. یکی از عمیق‌ترین چاله‌ها در سئو off page، گرفتار‌شدن در تبعات تکنیک‌های بلک‌هت است. استراتژی‌های کلاه‌سیاه عبارت‌اند از متدهایی که با سوءاستفاده از قوانین یا دورزدن ابهامات الگوریتم‌ها اجرا می‌شوند.

کاربرانی که می‌بینند یک برند به طور فعال با آن‌ها در ارتباط است، بیشتر احتمال دارد که خودشان نیز تعامل کنند و محتوا را به اشتراک بگذارند. به دنبال لینک‌های مرده در وب‌سایت‌های دیگر بگردید و از مدیران آن سایت‌ها بخواهید که به جای لینک‌های مرده، به صفحه شما لینک دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه لوکال سئو چیست و چه اهمیتی دارد و نکات تکمیلی نپ سئو می‌توانید مقاله آموزش لوکال سئو را بخوانید. در بحث‌های مرتبط با محصول و خدماتتان در تالارهای گفتگوی مختلف شرکت کنید. با کاربران حاضر در تالارهای گفتگو ارتباط برقرار کنید، به موضوعات مختلف پاسخ بدهید و با ارائه راهکار و توصیه به دیگران در حل مشکلاتشان کمک کنید.

شما با عضویت رایگان به عنوان کاربر آزاد متمم می‌توانید به حدود نیمی از چند هزار درس متمم دسترسی داشته باشید. در جایگاه متخصص سئو لازم است آشنایی شما با هوش مصنوعی (به ویژه هوش مصنوعی مولد که به زبانی شبیه انسان می‌نویسد و حرف می‌زند) فراتر از استفادهٔ روزمره باشد. لازم است با نگاهی استراتژیک، رابطهٔ بین هوش مصنوعی و سئو را بهتر درک کرده و روندهای حاکم بر این صنعت را عمیق‌تر تحلیل کنید. برای اینکه اهمیت ویدئو را بهتر درک کنید، تصویر زیر را – که متعلق به سایت Backlinko است – ببینید. تمامی حقوق مالکیت معنوی این سایت برای شرکت طرح‌ِ توسعه بازار محفوظ است.

در سئو خارجی، اشتباهات رایج معمولاً‌ یک دلیل دارند؛ طمع برای کسب نتایج مثبت در کوتاه‌ترین زمان ممکن! نتایج بلندمدت و باثبات با وجود نیاز به کوشش و صبر، پایدارتر از فعالیت‌های آنی هستند. دامین آتوریتی قدرت کل دامنه را مشخص می‌کند، اما پیج آتوریتی به ارزیابی پتانسیل هر صفحه برای کسب رتبه اختصاص دارد. فروم‌های و جوامع آنلاین (کامیونیتی‌ها) فرصت شگفت‌انگیزی برای جذب بازدید و لینک‌سازی فراهم می‌کنند. این پلتفرم‌ها برای نمایش تخصص موضوعی و ارزش‌آفرینی از طریق گفتگو عالی هستند.

شاید یک متخصص بهینه‌سازی بداند سئو خارجی چیست اما در اجرای تکنیک‌ها به مشکل بر بخورد. در ادامه با چند نمونه از مهم‌ترین استراتژی‌های سئو خارجی آشنا می‌شوید. در این بخش امکان کنترل ارتباط معنایی در لینک‌های منتهی به سایت نیز وجود دارد. هم نشری محتوا یا انتشار مجدد مقاله در سایت‌های دیگر می‌تواند نوعی پست مهمان محسوب شود. اشتراک لینک محتوا در شبکه‌های اجتماعی شاید مستقیماً باعث ارتقاء رتبه نشود اما سروصدا و انگیجمنت در پلتفرم منجر به ایجاد یک اثر پروانه‌ای در سئو خارجی خواهد شد.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری